Hvordan skriver man en god pressemeddelelse?

Åh nej, hvad nu? Skal jeg skrive en pressemeddelse? Det har jeg aldrig prøvet før.

– Frygt ej, her kommer en guide med nogle tips og tricks, som du kan bruge næste gang du skal skrive en pressemeddelelse.

Pressemeddelelse eller advertorial?

Du skal være opmærksom på, at der er forskel på en reel pressemeddelelse og en advertorial.

Hvad er forskellen, tænker du?

Forskellen er, at en reel pressemeddelelse koster 10-50.000 kr. for en udgivelse, mens en advertorial bliver anset og markeret som en sponsoreret artikel.

Når du ser på de to eksempler, kan du se at der står “Sponsoreret artikel” på advertorials, mens der ikke står noget på pressemeddelelsen.

Hvor kan man få skrevet pressemeddelelser?

Du kan udgive pressemeddelelser på stort set alle nyhedsmedier – det er dog nemmere og billigere at købe en advertorial.

Eksempler på sider der udgiver pressemeddelelser:

  • Børsen
  • Finans
  • Lokalavisen
  • Mynewsdesk

Eksempler på sider der udgiver advertorials:

  • Lokalavisen
  • Nordjyske
  • Jyllandsposten
  • sn.dk
  • idag.dk
  • dagens.dk
  • MXpress.dk

Der er mange, mange flere. Men ovenstående er nogle af de mest populære.

Hvordan skriver man en god pressemeddelelse?

For at skrive en god pressemeddelelse, skal der være fokus på den gode historie. Du kan ikke gå ud og prøve at sælge dit produkt. Det er nemlig ikke en salgstale. Pressemeddelelser skrives ofte “objektivt”, men man får det naturligvis til at se pænt ud.

Hjælp os med at dele budskabetShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *