Vælg en side

Markedsføring udvikler sig hele tiden – specielt efter at internettet har skabt nye legepladser for virksomheder. Det boomer med den ene markedsføringstendens efter den anden og det kan derfor være svært at følge med som markedsføringsansvarlig. 

Er du nysgerrig på, hvilke markedsføringstendenser er de mest nyttige at bruge lige nu? Du kan læse med her og lære meget mere om, hvor du som markedsføringsansvarlig bør have dit fokus. 

SoMe

SoMe – som er en forkortelse af “sociale medier” – er en markedsføringstendens, som har været populær i de senere år. Dog udvikler den sig hele tiden! En gang var det meget på mode, at man som virksomhed skulle lave konkurrencer på Facebook. Dette har ændret sig, og nu er der andre SoMe tiltag, som er mere brugte. 

Lige for tiden er der nemlig SoMe apps, som hitter meget mere end Facebook. Herunder har vi blandt andre TikTok, som er en af de nyere apps. Her kan man lave videoer og danse. Det virker måske ikke relevant for en virksomhed, som eksempelvis producerer køkkenredskaber – men faktisk har det aldrig været mere relevant. Flere og flere forbrugere bruger nemlig TikTok, og TikToks målgruppe har udviklet sig fra at være brugt mest af teenagere til at være brugt af folk i alle aldre. 

Linkbuilding – Søgemaskineoptimering 

Hvis du allerede arbejder i markedsføring, har du bestemt hørt om søgemaskineoptimering. Dette er en markedsføringstendens, som efterhånden har været til i nogle år. Tidligere har der været stor fokus på keywords i forbindelse med søgemaskineoptimering, hvilket dog har ændret sig inden for den senere tid. 

For tiden er der nemlig stor fokus på linkbuilding, hvilket også er den del af den trefoldige søgemaskineoptimering-strategi. Hvis man kan få en anden hjemmeside til at skrive om sin egen virksomhed og gøre brug af et link, er man godt i gang med at linkbuilde. 

Influencer marketing

Dette er også en af de helt nyere markedsføringstendenser, og her bør din virksomhed bestemt også følge med. Grundet det store boom i SoMe markedsføring, er flere virksomheder også begyndt at gøre brug af influencers. Influencers er folk på de sociale medier, som har rigtig mange følgere. Når en person har rigtig mange følgere betyder det, at de har mange folk, som ser deres opslag på eksempelvis Instagram. Så handler det blot om at få en af disse influencers til at promovere dit produkt! 

Det kan være svært at være god til at gøre brug af alle disse forskellige markedsføringstendenser. Derfor gør mange virksomheder brug af et markedsføringsbureau såsom MGWW. Et markedsføringsbureau kan hjælpe dig med at lave din markedsføring helt korrekt, så du når ud til den rette målgruppe og eventuelt opnår vækst i sidste ende.